Cílem naší práce je hravou formou, s využitím pohádkových příběhů, které jsou dětem nejbližší, rozvíjet komunikační schopnosti dětí a zmírňovat či odstraňovat narušení komunikačních schopností. Základní filosofií programu naší školy je respekt k přirozeným individuálním potřebám každého dítěte, rozvoj komunikace, samostatnosti a vzájemné spolupráce.
Naším cílem je též vybavit děti zdravými návyky, dovednostmi a postoji, základy k vytvoření klíčových kompetencí k učení, řešení problémů, komunikativních, sociálních a personálních, činnostních a občanských.
Pracujeme podle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, nabízíme kvalitní péči o všechny děti naší školy (sportovní a kulturní akce, akce pro rodiče a děti, akce pro veřejnost, výlety, divadelní představení, fotografování dětí apod.)
- Základem naší práce je kvalitní volná hra, jejímž prostřednictvím si děti osvojují sociální chování, rozvíjejí tvořivé schopnosti, vytvářejí žádoucí životní styl, seznamují se se světem lidí, kultury a umění a osvojují si základní poznatky o prostředí, v němž žijí.
- Úkolem naší koncepce je prohlubování vzájemných partnerských vztahů v heterogenních skupinách, mezi dětmi vyžadující zvláštní péči i personálem školy. Nedílnou součástí výchovy je spolupráce s rodinou a veřejností. Upřednostňujeme rozvíjení smyslového vnímání jako základu veškerého přirozeného poznávání. Učíme se na základě prožitku a zkušeností, prostřednictvím činností a vytváříme tak základy elementárních klíčových kompetencí důležitých pro další životní etapy dítěte a pro celoživotní učení – kompetence učení, kompetence k řešení problémů, kompetence komunikativní, kompetence sociální a personální, kompetence činnostní a občanská.
- Projekt naší školy rozvíjí didaktické jednotky, v nichž stojí dítě jako osobnost. Naším záměrem je podporovat duševní pohodu, psychickou zdatnost a odolnost dítěte, rozvoj intelektu, řeči a jazyka, jeho citů a vůle.
- Koncepce školy klade důraz na kultivaci prostředí školy a školní zahrady tak, aby daly dítěti pocit uvolněnosti, jeho vlastní potřebnosti a vytvořily u dítěte elementární základy pro odpovědný postoj k životnímu prostředí.
- Nároky výchovného pojetí naší školy na učitelky jsou pedagogická angažovanost, odborná zkušenost, intenzivní pozornost, citlivý přístup k dětem a ochota vcítit se do světa dětí.
- Důležitým záměrem školy je přínosná spolupráce s rodiči, se zřizovatelem, ZŠ, ZUŠ a veřejností.
Specializace školy:
- V práci školy uplatňujeme prvky projektu „Začít spolu“.
- Na škole jsou zřízeny Dny otevřených dveří pro rodiče s dětmi mladšími tří let.